torsdag 23. september 2010

Er BIbelen også like full av feil som denne boka?

VG melder at "Politispaner slår kraftig tilbake mot beskyldningene Treholt-spaner: - Boka er full av feil" 

Dette sier mange om Bibelen også. Men finnes det like gode grunner til å hevde at Bibelen er full av feil? Lukas-evangeliet starter med denne introduksjonen: 

"Mange har forsøkt å gi en fremstilling av det som er blitt oppfylt blant oss,  2 slik vi har fått det overlevert av dem som helt fra først av var øyenvitner og tjenere for Ordet.  3 Nå har også jeg bestemt meg for å gå nøye gjennom alt fra begynnelsen av og skrive det ned for deg i sammenheng, ærede Teofilos,  4 så du kan vite at det er pålitelig, det du har fått opplæring i."
Hva om evangeliene er til å stole på? Lukas vitner selv om hvor pålitelig det er.

Selv var jeg nettopp med Jay Smith på rundtur i The British Museum i London, der han viste hvordan sekulær historie og arkeologiske funn bekrefter mirakuløse historier i Bibelen. Det var første gang jeg syntes det var gøy på museum! Bli med på turen selv på youtube(22 deler):


Du har kanksje mange spørsmål om Bibelen, eller trenger flere grunner til å tro den er sann. Sjekk ut denne siden med mye bra spørsmål og svar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så spennende! Bibelen er også en historisk bok : ) Jeg har lest faktisk en bok som en forsker har skrevet der han beskriver hvor korrekt bibelen er historisk. Både når det gjelder tid og sted.