lørdag 4. september 2010

In Drillo we trust

Advarsel: Dette innlegget er ikke helt seriøst. 
- «In Drillo we trust». Det er ingen over og ingen ved siden av, skriver brukeren Dr_Hudson.
 - For en mann Drillo er! Bare ved at han kom inn, så har jeg fått troen på at Norge kan få til hva som helst, sa Farshchian i VGTVs fotballstudio etter kampen.
VG skriver om Drillos triumf og at Drillo kan få egen gate. Norge lar seg lett rive med, det ser allerede ut som Drillo har tatt plassen til Gud :)
Foto: VG
Men ble ikke Obama lovprist på samme måte når han ble innsatt som president?, og misnøyen har sunket betraktelig etter det. Folk flest har vel innsett at til og med Obama bare er et vanlig feilbarlig menneske.
Sannsynligvis vinner ikke Norge hverken EM eller VM og vi må nok igjen innse at Drillo heller ikke er allmektig og "kan få til hva som helst".
Men det er ikke alle som lar seg rive med med en gang, TV2 har en litt mere balansert dekning av saken.

Jeg tror bare det er Gud a.k.a. Jesus som er den ene ingen er over og ingen ved siden av, og som er allmektig til å gjøre alt:

Så sier Herren
Israels konge og forløser,
        Herren, Allhærs Gud:
        Jeg er den første, og jeg er den siste,
        foruten meg er det ingen Gud.
     7 Hvem er som jeg?
        La ham melde seg og fortelle,
        ja, legge fram for meg det som har hendt
        helt fra jeg skapte det første folk.
        Og la ham si dem det som siden skal hende.
     8 Frykt ikke, bli ikke forferdet!
        Har jeg ikke for lenge siden
        kunngjort og fortalt deg det?
        Dere er mine vitner.
        Er det noen Gud ved siden av meg?
        Jeg vet ikke om noen annen klippe. 
-Jes 44,6-8 

Ingen er hellig som Herren,
        for ingen er til uten du;
        det er ingen klippe som vår Gud.

- 1 sam. 2,2

2 kommentarer:

Anonym sa...

btw, gud og jesus er ikke d samme.

A.k.a = allso knows as.

i generel forstand skjønner du vist ikke at sitatet: "Det er ingen over og ingen ved siden av"
er ment innen norske landslags trenere..

Obama - Presidenten har like mye makt som en regjering uten flertall.. han kan fremme så mangen forslag han bare orker, uten å komme noen vei av den grunn.

på samme måte spiller ikke drillo fotball, han bare forteller laget hvordan de burde gjøre det.

som også kan relateres til din kjære gud, som for 2000 år siden fortalte hvordan folk burde oppføre seg, gjennom sin sønn jesus. Og du vet hvordan d gikk.

Unknown sa...

"btw, gud og jesus er ikke d samme.
A.k.a = allso knows as."
Jo i kristen tro er Jesus Gud. Les fx Johannes 1.

>i generel forstand skjønner du vist ikke at sitatet: "Det er ingen over og ingen ved siden av"
er ment innen norske landslags trenere..<
Ja skjønte det, innlegget er egentlig ikke seriøst. Prøvde bare litt krampeaktig og få temaet inn på budskapet mitt om Gud. :)

>som også kan relateres til din kjære gud, som for 2000 år siden fortalte hvordan folk burde oppføre seg, gjennom sin sønn jesus. Og du vet hvordan d gikk. >
Ja, hva er det egentlig du sikter til her.